Terveisiä arjesta: Kiteytyy, kiteytyy

Meillä on tämä brändiuudistus tässä eli ruvetaanko hommiin?

– Valmiina ollaan! Sulla oli kooste henkilöstön ajatuksista?

– Niitä ei ehditty kerätä.

– No, sujuvampihan tämä näin on kirkastaa. Ei tartte törmäyttää eri todellisuuksia. Jotain svengaavaa siis. Meillä on jatkuva oppiminen, digitalisaatio ja tietenkin työelämäyhteistyö.

– Hyvä, pidetään noi. Lisätään asiakaslähtöisyys ja osaamisperusteisuus.

– Napakka viisikko. Olisiko jatkuvan oppimisen ydinviesti: sä et oo koskaan valmis, hyväksy se?

– Loistavaa, siinä on liike. Liike on dynaamista!

– On! Sitten digitalisaatio, mitäs siitä?

– Eiköhän kaikki digi-digin tajua. Työelämäyhteistyö meni kai silleen, että työelämä hoitaa likaisen työn ja täällä kirjoitetaan todistukset.

– Vahva suuntaus! Sitten asiakaslähtöisyys. Aika huvittavaa. Mitä asiakkaita ne muka on? Suurimmalle osalle pelkkää pakkopullaa.

– Silti asiakas kuulostaa raikkaammalta kuin opiskelija. Vielä se osaamisperusteisuus?

Asiakas kuulostaa raikkaammalta kuin opiskelija.

Apua, me unohdettiin joustavuus! Mutta hei sehän sopii, se luo brändille vahvan pohjan… Tai ainakin joustavan.

– Jes! Enää slogan. Kilpailijoilla on tällaisia: “Tie työelämään”. Tylsä. “Reilua osaamista”. Onko jotenkin nolo? “Innostu oppimisesta”. No jaa. Mutta tää meidän: “Sä osaat digisti – Me joustetaan snadisti!”

– Tossa se kiteytyy! Näpytellään suoraan etusivulle ja someen kans heti. Pannaan kuule brändi kasvamaan!

– Kohta korjataan satoa!

 

Taru Lyly on ammatillisen oppilaitoksen viestinnän opettaja, joka odottaa paljon opettamisen ja oppimisen tulevaisuudelta.

Lue samasta aiheesta

Kolumnit ja Pakinat

Terveisiä arjesta: Laittakaa viestiä!

24.02.2022
Kolumnit ja Pakinat

Terveisiä arjesta: Avatar valmiina

18.11.2021