Meillä on tämä brändiuudistus tässä eli ruvetaanko hommiin?
– Valmiina ollaan! Sulla oli kooste henkilöstön ajatuksista?
– Niitä ei ehditty kerätä.
– No, sujuvampihan tämä näin on kirkastaa. Ei tartte törmäyttää eri todellisuuksia. Jotain svengaavaa siis. Meillä on jatkuva oppiminen, digitalisaatio ja tietenkin työelämäyhteistyö.
– Hyvä, pidetään noi. Lisätään asiakaslähtöisyys ja osaamisperusteisuus.
– Napakka viisikko. Olisiko jatkuvan oppimisen ydinviesti: sä et oo koskaan valmis, hyväksy se?
– Loistavaa, siinä on liike. Liike on dynaamista!
– On! Sitten digitalisaatio, mitäs siitä?
– Eiköhän kaikki digi-digin tajua. Työelämäyhteistyö meni kai silleen, että työelämä hoitaa likaisen työn ja täällä kirjoitetaan todistukset.
– Vahva suuntaus! Sitten asiakaslähtöisyys. Aika huvittavaa. Mitä asiakkaita ne muka on? Suurimmalle osalle pelkkää pakkopullaa.
– Silti asiakas kuulostaa raikkaammalta kuin opiskelija. Vielä se osaamisperusteisuus?
Asiakas kuulostaa raikkaammalta kuin opiskelija.
Apua, me unohdettiin joustavuus! Mutta hei sehän sopii, se luo brändille vahvan pohjan… Tai ainakin joustavan.
– Jes! Enää slogan. Kilpailijoilla on tällaisia: “Tie työelämään”. Tylsä. “Reilua osaamista”. Onko jotenkin nolo? “Innostu oppimisesta”. No jaa. Mutta tää meidän: “Sä osaat digisti – Me joustetaan snadisti!”
– Tossa se kiteytyy! Näpytellään suoraan etusivulle ja someen kans heti. Pannaan kuule brändi kasvamaan!
– Kohta korjataan satoa!
Taru Lyly on ammatillisen oppilaitoksen viestinnän opettaja, joka odottaa paljon opettamisen ja oppimisen tulevaisuudelta.