Lukijan mielipide: Wilmassa on parantamisen varaa – yritys ei vastaa palautteisiin

Tiina Pihlajamäki puuttui osuvasti Wilman epäkohtiin Opettajassa 19/6.11. Haluaisin tuoda esille vielä muutaman näkökulman.

On nimittäin olemassa toinenkin syy, miksi opettajat kirjoittavat viestinsä ensin tekstinkäsittelyohjelmaan. Syy on se, että Wilmasta puuttuu oikeinkirjoituksen tarkistus – mikä on minusta todella erikoista.

 

Yksi iso puute on myös se, että ohjelmaan ei voi tehdä valmiiksi ryhmiä, joille viestin lähettää. Mahdollisuutena on kyllä lähettää viesti samoille henkilöille, joille jonkun vanhan viestin laittoi. Mutta sitten pitää kaivaa kyseinen viesti esille.

Toki olisi hienoa, että viestejäkin pystyisi jotenkin ryhmittelemään. Nyt ne ovat kaikki pötkössä. Onneksi lähetetyt ja saapuneet ovat kuitenkin eri kansioissa.

 

Suurin epäkohta on kuitenkin se, että en ole ikinä saanut Vismalta vastauksia palautteisiini. Luulisi, että yhtiö haluaisi opettajien olevan mukana kehitystyössä.

Liikevaihtohan yrityksellä on uutisten mukaan isossa kasvussa. Onko se tärkeämpää kuin kohderyhmän palvelu ja palautteiden kuuntelu?

 

Susanna Ahvalo
luokanopettaja, Espoo